Iets regelen? Aan supportmedewerker Sanne kan je dat wel overlaten

Verzekeringszaken regelen, processen optimaliseren, telefoontjes oppakken en af en toe een boodschap doen. Het werk van supportmedewerker Sanne Romijn is heel erg afwisselend. Dat ze meer dan enthousiast is over haar werk staat als een paal boven water. “Als mensen mij vragen: hoe zit jij op je werk? Dan zeg ik: ik zit perfect, het kan niet beter.”

Met Sanne is het een en al gezelligheid, dus aan woorden geen gebrek. Over haar werk praten kun je wel aan haar overlaten. Een enthousiaster iemand kan je haast niet krijgen. “De functie van supportmedewerker past echt supergoed bij mij”, legt Sanne uit. “Ik houd enorm van regelen en zorg er graag voor dat alles – of het nu een evenement is of verzekeringszaken zijn – goed is geregeld.”

Dat kan je dus met een gerust hart aan Sanne overlaten. Samen met haar zes andere collega’s op de afdeling Support van Florys Groep regelt ze allerlei zaken. “Ik doe eerstelijns werk en tweedelijns werk. Dat eerste is meestal het snelle werk. Dan pak ik de urgente zaken op. Die komen meestal via een mailtje of telefoontje binnen. Om de beurt hebben we de taak om dat te regelen. Maar ik doe ook tweedelijnswerk, dat is meer op de achtergrond. Ik zorg dat evenementen worden geregeld, zorg dat de facturen worden betaald, beheer debiteuren, doe werk voor klanten en regel veel interne zaken.”

Regelen

Dingen tot in de puntjes regelen is aan Sanne wel besteed. “Alles regelen vind ik het allerleukste wat er is. Het is echt iets waar ik van houd. Dat is wat ik ben. Niet alleen op werk, thuis ook. Als er dan een deur moet worden geverfd ga ik niet vijf weken zitten wachten. Dan ga ik die meteen de eerstvolgende zaterdag verven. Bij support moet je sowieso veel regelen. Het is iets wat boven aan de agenda staat. Als ik iets regel wil ik ook dat het goed gebeurt. Dat kun je wel aan mij en mijn collega’s overlaten.”

“Eén van de leukste die ik tot nu toe heb geregeld is een borrel in het nieuwe pand van Florys Groep aan de Moerbei in Hardinxveld-Giessendam. Dat springt er voor mij bovenuit.  We waren toen, november vorig jaar, nog nooit in dat gebouw geweest en alles moest wel geregeld worden. Dus we moesten goed kijken of het allemaal ging lukken. We hebben de borrel toen anders dan anders gedaan. Een ander cateringbedrijf, andere hapjes en cocktails. Ik houd ervan om het allemaal net even anders te doen dan normaal. Ik kreeg leuke reacties terug. Zo van: kunnen we dit niet vaker doen? Of: waarom hebben we dit niet eerder gedaan? Die reacties waren echt heel tof om te krijgen!”

Debiteur

Sanne is ook trots op een ander resultaat. “Een klant heeft een rekening heeft betaald omdat ik stug bleef volhouden. Daar ben ik écht 300 dagen mee bezig geweest. Ik ben iemand die doorgaat waar anderen stoppen en geef niet snel op. Op het laatst ging het nog om een paar duizend euro, maar uiteindelijk is alles betaald. Voor mij was dat echt wel een mijlpaal.”

In 2022 begon ze met werken bij Florys. “Ik had een leidinggevende functie in een supermarkt. Heel leuk, maar ook best pittig. Ik gaf leiding aan andere personeelsleden, moest doelen halen en zelf keihard meewerken. Ik heb er veel van geleerd, maar ben blij dat ik nu hier werk. Het was voor mij een sprong in het diepe, want ik wist niet of officemanagement wat voor mij was. Ik regel hier – net als in de supermarkt – ook veel dingen, maar ik heb veel vrijheid. Bovendien verloopt het aan de Schapedrift op een veel ontspannender manier.”

Tevreden

Je kan dus wel stellen dat Sanne erg van haar werk geniet. “Ik heb echt een fantastische baan. Elke dag heb ik weer: Yes, ik mag naar mijn werk. Dat heb ik liever dan dat je een wereldsalaris hebt en denkt ‘we moeten weer’. Ik heb nog nooit zo’n leuke bedrijfsvoering meegemaakt als hier. De sfeer is erg goed, ik heb leuke collega’s, wat er allemaal wel niet voor evenementen staat in de jaaragenda en de persoonlijke aandacht voor mensen. Echt bizar!”

De Sliedrechtse supportmedewerker is dus helemaal tevreden met haar baan bij Florys Groep. “Het is hartstikke leuk hier. Je kan alle kanten op. Ik zou het misschien nog wel leuk vinden om een leidinggevende rol te hebben. Misschien niet eens persé op support. De HR-afdeling lijkt me ook leuk bijvoorbeeld. In de supermarkt voerde ik ook sollicitatiegesprekken. Maar ook projecten leiden lijkt me leuk. Het kan van alles zijn wat mij betreft. De toekomst ligt helemaal open.”