Op het ‘dambord’ van Florys HR bedenkt manager Jeroen graag nieuwe zetten

Uitzendbureaus en MKB-bedrijven die zitten te prakkezeren over hun salarisadministratie moeten zeker eens bij Florys HR aankloppen. Manager Jeroen Schakel, een fanatiek dammer, zet de deur wagenwijd voor hen open. “De kracht van onze backofficespecialisten is dat zij op maat gemaakte diensten leveren. Als manager moet je precies weten wat je volgende zet is.”

Eén ding ontgaat je zeker niet als je Jeroen spreekt. De Brandwijkse manager is een fervent boefenaar van de damsport en steekt dat niet onder stoelen of banken. Een hobby die hij uitstekend kan combineren met zijn werk als manager van Florys HR. “Mijn jarenlange damervaring kan ik uitstekend gebruiken op mijn werk. Bij dammen moet je telkens een stap vooruitzetten en strategisch denken. Precies dát doe ik ook in mijn werk als manager van mijn afdeling.”

Jeroen is dan ook de kartrekker van de backoffice. Ook in zijn vrije tijd is hij trouwens actief als leidinggevende. ’s Avonds en in het weekend bestiert hij samen met zijn vrouw zijn kinderdagverblijf Het Hazendonkje in Schelluinen. Een druk leven dus. Maar dat terzijde, nu even focus op de backoffice. “Uitzendbureaus, MKB-bedrijven en andere ondernemers kunnen ons inschakelen bij hun salarisadministratie”, zegt Jeroen uit. “Ze hoeven dan zelf geen mensen in dienst te nemen die dat werk doen. Door die administratie door ons te laten uitvoeren lopen ondernemers minder risico’s. Medewerkers kunnen ziek zijn, er niet zijn vanwege vakantie of om een andere reden uitvallen. Wij kunnen continuïteit bieden, omdat wij een betrouwbaar en stabiel team hebben klaarstaan. Bovendien kan salarisadministratie complex zijn. Onze medewerkers hebben kennis van ingewikkelde salarisprocessen en zorgen ervoor dat alles op tijd en netjes betaald wordt.” De mensen van Florys HR zijn allemaal salarisspecialisten die grondig hun werk doen. “Ieder teamlid is contactpersoon van een bedrijf of uitzendbureau. Zo kunnen we de kwaliteit leveren die we willen. Dat is, zeker weten, een teamprestatie. We doen het met z’n allen. Overigens werken we ook goed samen onze collega’s van Florys Financieel en Fiscaal.”

Drie pijlers

“Onze afdeling heeft drie belangrijke pijlers”, legt de manager uit. “De eerste is de flexservice waarbij we de salarisadministratie van uitzendbureaus en personeelsbemiddelaar overnemen. Een andere service die wij bieden is flexvast. Daarbij ondersteunen we MKB-bedrijven met hun administratie. Verder geven we bedrijven ook nog financieel en strategisch advies.”

Automatiseringsprocessen en innovatie zijn aan de orde van de dag op de backoffice, zegt Jeroen. “Voor mij is het de uitdaging onze processen zoveel mogelijk te optimaliseren en efficiënter te maken. Onlangs zat ik bijvoorbeeld nog met een collega te brainstormen over hoe we een proces in ons softwaresysteem voor intermediairs efficiënter kunnen inrichten. Die collega was samen met een klant op het idee gekomen om dat stukje van het systeem verder te robotiseren. Ik houd ervan als dingen vanzelf gaan en het geen menselijke energie kost. Zo kunnen we nog beter we aandacht kunnen schenken aan de vraagstukken van klanten.”

Klokje

Jeroen geniet van zijn werk als leidinggevende van twaalf medewerkers. “Ik vind mijn werk erg leuk omdat het erg divers is. Ik zet de grote lijnen uit, dan ben ik weer bezig met commerciële zaken en dan weer met financiële zaken. Zoals gezegd: net dammen. Het gaat niet alleen om het verplaatsen van steentje. Maar het is veel meer. Net als (soms) mijn werk is dammen een race tegen de klok. Zo heb ik onder druk leren presteren. Onder tijdsdruk, er staat een klokje naast het dambord, moet je de juiste zet doen. Dat lijk veel op wat ik mijn werk als manager doe. Door het dammen heb ik veel opgestoken wat ik mijn functie goed kan gebruiken.”

Op het spreekwoordelijke dambord van Florys HR zijn dus nog genoeg mooie zetten te doen komende tijd. “Onze producten leveren we natuurlijk ook graag aan nieuwe klanten. Ze zijn van harte welkom. We leveren salarisadministratie op maat, we hebben kennis en ervaring, zijn klantgericht en denken graag mee. Wij zijn blij als wij kunnen bijdragen aan het succes van uitzendbureaus en MKB-bedrijven. Zodat zij kunnen doen waar zij goed in zijn. Net als wij doen.”

Tot bloei komen bij onze bedrijven?