Accountmanager Bram groeide ook als mens

Met nauwelijks commerciële ervaring ging Bram Valkenburg aan de slag bij Intro Personeel. Inmiddels weet hij alles van recruitment en mag hij zich accountmanager van vestiging IJsselstein noemen. “Ik heb me als professional ontwikkeld, maar vooral als mens.”

In 2015 wordt hij tijdens een weekendje weg gebeld: het is Arthur, zijn huidige manager. “Of ik belangstelling had voor een baan als recruiter”, herinnert Bram zich. “Hij zag mijn profiel op LinkedIn en vroeg of ik op gesprek wilde komen. Hoewel er al een sollicitaties liepen bij de nationale politie en een hogeschool, zei ik ja. Deze kans wilde ik zeker grijpen.”

Die mogelijkheid grijpt Bram in ieder geval met beide handen aan: kort daarna gaat hij als recruiting consultant aan de slag op vestiging IJsselstein. In januari 2016 heeft hij dan ook zijn eerste werkdag. “’Hoewel ik in eerste instantie een baan als HR-adviseur ambieerde, was ik superblij dat ik een functie kreeg in de richting die ik wilde.  Er was geen enkele aanleiding om te twijfelen aan de baan als recruitment consultant. Ik zag het juist als een mooie mogelijkheid om werkervaring op te doen. Recruitment is immers een belangrijk onderdeel van het HR-vak. Bovendien kreeg ik zo de gelegenheid om nieuwe mensen en bedrijven te leren kennen.”

Groei

Bram groeit in zijn rol. Hij begint als recruiter, maar wordt later accountmanager. “Het mooie aan Intro is dat je wordt meegenomen in een groeiproces. Hier is ruimte voor je eigen ontwikkeling én je professionele ontwikkeling.” Dat ondervond hij aan den lijve. “Door gevolgde cursussen en een post-hbo-opleiding ben ik nog meer een professional geworden. Door gesprekken met collega’s heb ik op persoonlijk vlak juist veel geleerd. Dat heeft mij niet alleen als professional gevormd, maar ook als mens. Erg waardevol.”

In de loop der jaren is ook de professionaliteit van het bedrijf zelf toegenomen, merkt Bram op. “Vroeger waren we echt een jonge-hondenclub. Ik weet nog wel dat ik eens tweeënhalf uur met één van de directieleden heb lopen babbelen over van alles en nog wat. Dat kon toen nog. Bovendien werkten er destijds misschien wel de helft van het huidige aantal mensen. Toen ik net kwam, bestond vestiging IJsselstein net een jaar en waren we nog klein. Nu we zijn we dus groter en hebben we ook meer impact bij bedrijven. Dat merk je goed.” Ook zijn eigen rol is veranderd, zegt Bram. “Je bent nu niet alleen een recruiter die mensen aan ‘t werven is. Je bent steeds meer een adviseur die klanten de beste oplossingen biedt.”

Contact

Aan werkplezier ontbreekt het in ieder geval niet. “Het is supergaaf om mensen en bedrijven stappen verder te brengen. Ik houd van het individuele contact met bedrijven, collega’s en kandidaten. Maar eigenlijk maken heel veel dingen het werk leuk. Waar ik ook echt van kan genieten, is iemand aan een baan helpen. Zo heb ik wel eens iemand aan werk geholpen die vroeger op straat heeft geleefd. Pas sprak ik hem. Hij heeft inmiddels een vaste baan gekregen, een eigen huis, een auto en een goed leven. Dat is ontzettend gaaf om te horen! Of neem het bedrijf waar ik zeven mensen aan een contract heb kunnen helpen. Daar loop ik altijd supertevreden naar binnen.”

Een andere factor die het leuk maakt is de voortdurend veranderende arbeidsmarkt, aldus Bram. “Wat er op de landelijke schaal in de arbeidsmarkt gebeurt zien wij gebeuren in ons eigen werk. Als er meer werklozen zijn, bijvoorbeeld, merken wij dat hier ook direct. Zo komt het dagelijkse nieuws heel dichtbij.”

Verbinding

Intro Personeel is een unieke werkgever, beseft Bram. “Bijzonder is de verbinding met elkaar. We zijn echt op elkaar betrokken. We hebben het beste met elkaar voor en iedereen is lekker ‘down to earth’. Ondanks dat we best veel met elkaar praten en het heel gezellig is, ligt de focus op mensen aan werk helpen en bedrijven aan werknemers.”

Bram is in ieder geval nog lang niet uitgeleerd bij Intro Personeel. “Af en toe neem ik de tijd om terug te kijken en vooruit te blikken. Dan kijk ik waar ik sta en hoe ik mezelf nog verder kan ontwikkelen. Ik ben benieuwd naar de toekomst van Intro en mijn eigen rol hierin.”

Tot bloei komen bij onze bedrijven?