Allrounder Maarten ontwikkelt zich verder als marketeer

Hij begon als intercedent bij Intro Personeel, stroomde door als personeelsadministrateur bij Florys en belandde uiteindelijk op de marketingafdeling van Florys Groep. Maarten Monster, Online Marketeer, heeft er in ieder geval volop werkplezier. “Als het aan mij ligt, blijf ik hier tot aan mijn pensioen werken.”

Een zoektocht naar de juiste plek. Zo kan je de loopbaan van Maarten gerust noemen. Het begon allemaal in de zomer van 2012 toen zijn telefoon ging. Het was een recruiter van Intro Personeel. Of hij niet kon komen praten. Een uurtje later zat de Dordtenaar aan tafel. “Op Monsterboard hadden ze mijn cv gevonden in hun zoektocht naar een geschikte recruiter. Op dat moment had ik net mijn hbo-opleiding Bedrijfskunde MER afgerond en was ik bezig met een tijdelijke opdracht bij een groot industrieel bedrijf in de Botlek.”

Unieke kans

In augustus van dat jaar vond hij echter zichzelf terug in een ‘tot kantoor omgebouwd woonhuis’ in Sliedrecht. “Ik kreeg er de unieke kans om mee te helpen aan het opbouwen van de internationale tak van Intro: het tegenwoordige Intro EU Staffing. Het was leuk werk. Ik kwam veel in contact met mensen uit andere culturen. Daar kwam mijn talenkennis goed van pas. Het was gaaf om zo internationaal bezig te zijn.” Overigens mag best gezegd worden dat Maarten ervaring genoeg heeft met andere culturen: hij is bereisd en getrouwd met een Italiaanse.

Vandaag de dag doet hij totaal wat anders dan toen. Op de marketingafdeling zorgt hij ervoor dat de indirecte personeelswerving succesvol verloopt. “Na mijn tijd als recruiter heb ik nog een aantal jaar op de backoffice gewerkt, maar daar merkte ik dat ik mijn creativiteit minder goed kwijt kon.” Toen hij de kans kreeg om als marketeer aan de slag te gaan, greep hij die met beide handen aan. Het was namelijk een kans om wél creatief bezig te zijn. “Toen in 2017 de verschillende bedrijven werden samengevoegd tot de Florys Groep, heb ik een open sollicitatie gedaan voor een functie op de nieuw opgezette marketingafdeling. Vervolgens heb ik de kans gekregen en die liet ik natuurlijk niet onbenut. Het leek me ontzettend gaaf om me op een creatieve en innovatieve manier te kunnen inzetten voor de groei van onze bedrijven.”

Variatie

In zijn huidige baan lopen zijn werkzaamheden erg uiteen, vertelt Maarten. “Ik doe van alles. Van het creëren van online content en campagnes tot het technisch doorontwikkelen van websites en het koppelen van marketingdata tussen systemen. Die variatie maakt het leuk. Ik kan de kennis die ik als recruiter en medewerker backoffice opdeed goed gebruiken in mijn huidige werk. Ik heb de commerciële kant van de personeelswerving gezien, maar ook de administratieve. Daardoor snap ik het perspectief van de verschillende eindgebruikers van de systemen die nodig zijn in het werk. Denk bijvoorbeeld aan programma’s als UBPlus, Helloflex of Bullhorn.

Waar het ook niet aan ontbreekt is plezier in het werk. “Voor verschillende onderdelen van de Florys Groep doe ik de marketing. Juist die variatie maakt het werk zo leuk. De ene dag ben ik een testimonial van een Florys-klant aan ‘t schrijven, de andere dag duik ik in een technische innovatie voor de Intro-website. Bovendien heb ik leuke collega’s, is er ruimte voor humor en krijg ik de vrijheid om me te verdiepen in ontwikkelingen die echt iets toevoegen.”

Wat de toekomst betreft is Maarten stellig. “Als het aan mij ligt blijf ik hier tot aan mijn pensioen werken.  Het mooie is dat er steeds nieuwe kansen ontstaan.” De volgende ligt alweer voor hem. “Ik wil me graag verder ontwikkelen in een rol als projectleider op de marketingafdeling. Ik wil projecten van begin tot eind in goede banen leiden. En dingen doen die ik nooit eerder heb gedaan. Zo krijg ik meer verantwoordelijkheid en blijf ik mezelf uitdagen.”